پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261735
پروژه فيبر نوري با سرعت در حال پيشروي است/ ارائه همه خدمات دولت در سال ۱۴۰۲ از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند
تاریخ انتشار : 1402/01/10 12:33:46
نمایش : 539
وزير ارتباطات کشور گفت: پروژه فيبر نوري منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۲ با سرعت بيشتري دنبال خواهد شد تا بتوانيم براي ده ميليون خانوار پوشش ايجاد کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عيسي زارع‌ پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفتگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به برنامه اين وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: پروژه فيبر نوري منازل و کسب و کارها يکي از پروژه‌هاي مهم شبکه ملي اطلاعات در لايه زيرساخت است که اجراي آن را در سال گذشته در ۱۱ استان و ۴۶ شهر آغاز کرديم.

وي در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر ۲.۵ ميليون نفر تحت پوشش خدمات مربوط به اين پروژه هستند، افزود: اين پروژه در سال جاري با سرعت بيشتري دنبال خواهد شد تا بتوانيم براي ده ميليون خانوار پوشش ايجاد کنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه همه خدمات دولت قرار است در سال ۱۴۰۲ از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند ارائه شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با پيگيري‌هاي وزارت ارتباطات يک بند قانوني به قانون بودجه کشور اضافه شد که به واسطه آن همه دستگاه‌ها موظف شدند پنجره ملي خدمات هوشمند خود را راه‌اندازي کنند.
اتصال بيش از ۹۳ درصد از دستگاه‌ها به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند

زارع‌ پور اضافه کرد: هم اکنون بيش از ۹۳ درصد از دستگاه‌ها براي ارائه خدمات الکترونيک به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و هموطنان با يک بار احراز هويت مي‌توانند به همه خدمات دسترسي داشته باشند.

وي در ادامه با بيان اينکه در حوزه فضايي نيز برنامه هاي متعددي پيش بيني شده است، عنوان کرد: در سال جاري پرتاب هاي تحقيقاتي و عملياتي متعددي خواهيم داشت تا ماهواره هاي مورد نياز کشور را در مدار قرار دهيم. همچنين در سال ۱۴۰۲ سامانه هاي مختلف کاربردي مبتني بر داده هاي فضايي را پيش بيني کرده ايم که طراحي و راه اندازي خواهد شد.

وزير ارتباطات کشور در پايان با اشاره به اينکه حمايت از شرکت هاي دانش بنيان در اولويت دولت سيزدهم و وزارت ارتباطات قرار دارد، تصريح کرد: اميدواريم در سال جاري بتوانيم بيش از گذشته از ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌ بنيان استفاده کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html